Digitalizació del Comerç de Proximitat

Comercio de proximidadEl procés de digitalització del comerç de proximitat s’està duent a terme en moltes comunitats autònomes d’Espanya i té la finalitat d’actualitzar al sector respecte als nous estàndards de compra. Així, el que es busca és incorporar a la xarxa de comerços i empreses locals a plataformes digitals per a major interacció amb el públic.

En part, la iniciativa es deu al fet que el sector del comerç de proximitat està ressorgint i compta amb la confiança dels compradors. Això, gràcies a les característiques d’un tracte pròxim, productes de qualitat i el fet que els productes locals tenen el component de diferenciació enfront de la producció en massa.

La intenció és que aquests negocis no es vegin solapats tecnològicament, per la qual cosa s’ofereix la implementació d’Apps com a manera de complementar altres estratègies digitals com les xarxes socials i les pàgines webs.

L’important de les Apps és que permetrien als clients trobar fàcilment informació sobre els negocis i productes locals, i als comerciants els permet comptar amb plataformes per a donar a conèixer-se en la comunitat.

Comerç de proximitat: coneix en què consisteix

Es tracta de la incorporació del sector del comerç de proximitat a plataformes digitals desenvolupades específicament per a facilitar l’intercanvi d’informació i de transaccions comercials.

Principalment, es considera el desenvolupament d’aplicacions que permetin la interacció i la visibilització del sector per vies telemàtiques. D’aquesta manera, la digitalització està dirigida als comerciants i, d’altra banda, al ciutadà que aconseguirà de manera senzilla la informació que necessiti.

Així, encara que molts negocis compten amb xarxes socials i pàgines webs, hi ha un altre punt que té un deute quant a la presència digital. Més encara, s’ha determinat que el sector del comerç de proximitat té molt a caminar quant a la creació d’una comunitat digital que permeti la seva presència.

Davant aquesta necessitat, s’està promovent el desenvolupament d’aplicacions que permetin l’impuls d’aquest important sector. És fonamental la participació de les diferents associacions de comerciants i els seus representats, ja que la tecnologia per si mateixa és només un mitjà, el veritable valor està en la gent.

Importància de la digitalització del comerç de proximitat

Actualment, la quantitat de persones que realitza cerques en línia abans de comprar un producte augmenta vertiginosament. La mateixa situació ocorre amb els qui prefereixen comprar en línia i després retirar el producte en una botiga o demanar el servei a domicili.

Aquestes són parts de les raons per les quals és fonamental la digitalització del comerç de proximitat, sense això es fa més difícil que els consumidors puguin trobar oportunament els béns i serveis d’origen local.

D’aquesta manera, promoure la incorporació al món digital d’aquest sector augmenta el flux de compradors tant a nivell físic com en plataformes, la qual cosa enforteix al comerç de proximitat, la producció local i facilita les dinàmiques entre proveïdors, distribuïdors i consumidors.

 

Font d’informació: zinkers.es

Digitalización del comercio de proximidad

Comercio de proximidadEl proceso de digitalización del comercio de proximidad se está llevando a cabo en muchas comunidades autónomas de España y tiene la finalidad de actualizar al sector respecto a los nuevos estándares de compra. Así, lo que se busca es incorporar a la red de comercios y empresas locales a plataformas digitales para mayor interacción con el público.

En parte, la iniciativa se debe a que el sector del comercio de proximidad está resurgiendo y cuenta con la confianza de los compradores. Esto, gracias a las características de un trato cercano, productos de calidad y el hecho de que los productos locales tienen el componente de diferenciación frente a la producción en masa.

La intención es que estos negocios no se vean solapados tecnológicamente, por lo que se ofrece la implementación de Apps como forma de complementar otras estrategias digitales como las redes sociales y las páginas webs.
Lo importante de las Apps es que permitirían a los clientes encontrar fácilmente información sobre los negocios y productos locales, y a los comerciantes les permite contar con plataformas para dar a conocerse en la comunidad.

Comercio de proximidad: conoce en qué consiste

Se trata de la incorporación del sector del comercio de proximidad a plataformas digitales desarrolladas específicamente para facilitar el intercambio de información y de transacciones comerciales.
Principalmente, se considera el desarrollo de aplicaciones que permitan la interacción y la visibilización del sector por vías telemáticas. De esta manera, la digitalización está dirigida a los comerciantes y, por otro lado, al ciudadano que conseguirá de forma sencilla la información que necesite.

Así, aunque muchos negocios cuentan con redes sociales y páginas webs, hay otro tanto que tiene una deuda en cuanto a la presencia digital. Más aún, se ha determinado que el sector del comercio de proximidad tiene mucho que caminar en cuanto a la creación de una comunidad digital que permita su presencia.
Ante esta necesidad, es que se está promoviendo el desarrollo de aplicaciones que permitan el impulso de este importante sector. Es fundamental la participación de las diferentes asociaciones de comerciantes y sus representados, ya que la tecnología por sí misma es solo un medio, el verdadero valor está en la gente.

Importancia de la digitalización del comercio de proximidad

Actualmente, la cantidad de personas que realiza búsquedas en línea antes de comprar un producto aumenta vertiginosamente. La misma situación ocurre con quienes prefieren comprar en línea y luego retirar el producto en una tienda o pedir el servicio a domicilio.
Estas son partes de las razones por las cuales es fundamental la digitalización del comercio de proximidad, sin ello se hace más difícil que los consumidores puedan encontrar oportunamente los bienes y servicios de origen local.

De esta manera, promover la incorporación al mundo digital de este sector aumenta el flujo de compradores tanto a nivel físico como en plataformas, lo que fortalece al comercio de proximidad, la producción local y facilita las dinámicas entre proveedores, distribuidores y consumidores.

 

Fuente: Zinkers.es